Tag: Digital Journal

Digital Journal, International Broadcasting, Poland, RL, Russia, VOA

Op-Ed: Murder of Polish priest may offer clues in Boris Nemtsov’s case | Digital Journal, March 3, 2015 Republished

Photo of Vice U.S. President George H. W. Bush, Barbara Bush, and Polish Solidarity trade union leader Lech Wałęsa in Warsaw, Poland at the tomb of Father Jerzy Popiełuszko with the slain priest’s parents, Marianna and Władysław Popiełuszko and other family members, September 28, 1987. Photos and audio recordings from Warsaw by Ted Lipien, then Voice of America (VOA) Polish…

Read more
International Broadcasting, RL, Russia, VOA

Op-Ed: From Russia with Censorship 2009 – Republished 2021

One of my commentaries on media censorship in Vladimir Putin’s Russia was first published in Digital Journal on September 16, 2009 as “Op-Ed: From Russia with Censorship.” Since then, both the Voice of America (VOA) and Radio Liberty (known in Russia as Radio Svoboda) have improved their Russian coverage, but Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) is now facing a defining…

Read more
International Broadcasting, Public Diplomacy, VOA

Digital Journal Op-Ed: VOA and U.S. public diplomacy failed on Obama-Malala meeting

Voice of America (VOA) and U.S. public diplomacy failed to take full advantage of President Obama’s meeting Friday with teenage Pakistani campaigner for girls’ education Malala Yousafzai. But Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) did a good job. Read more: Digital Journal Op-Ed: VOA and U.S. public diplomacy failed on Obama-Malala meeting. By Ted Lipien. October 14, 2013.

Read more
International Broadcasting, Russia

Op-Ed: America’s radios dancing to Putin’s tune in Moscow

This report is republished from Free Media Online and BBG Watch. In a Digital Journal news commentary, Op-Ed: America’s radios dancing to Putin’s tune in Moscow, former Voice of America acting associate director and journalist Ted Lipien revealed that Voice of America and Radio Liberty, funded by US taxpayers to promote media freedom abroad, self-censor news on two stations in…

Read more